CAT | ESP

La bretxa digital del confinament

LA BRETXA DIGITAL DEL CONFINAMENT

T’imagines la teva vida sense Internet?

A causa del confinament hi ha diversitat de casos crítics que es veuen perjudicats per aquesta mesura sanitària. A més de menjar, beguda i productes de neteja i higiene, moltes famílies es troben sense Internet a casa o aparells amb els que es puguin connectar per treballar com ara ordinadors de sobretaula, ordinadors portàtils o tauletes digitals o iPads.

A la “vida normalitzada”, sense el confinament sanitari, els nois tenen el suport presencial de mestres i educadors al menys un cop al dia, sinó tot el dia. Poden fer ús dels equips de l’escola així com connectar-se als Wifis gratuïts de biblioteques, escoles, botigues i bars del seu barri. Ara no ho poden fer.

Ajuda’ns a ajudar-los!

Hi ha diverses casuístiques, per exemple:

• Famílies amb nens de primària i secundària sense Internet a casa, confinats, i que no es poden connectar amb l’escola ni descarregar-se deures.
  • Famílies que son quatre o cinc nens i joves i que han de compartir un sol aparell per poder fer els deures.
  • Famílies en les que els pares no saben o no poden ajudar els nois i noies a fer els deures de matemàtiques o idioma i els cal connectar-se amb els professors o educadors per resoldre dubtes i ser ajudats.
  • Famílies que disposen d’ordinadors per anar a l’escola, però que no tenen Internet o Dades a casa seva.
  • Comunitats senceres on cap dels veïns disposa d’Internet amb tarifa plana ni per ells mateixos ni per compartir.
  • Etc. etc.

Cada dia que passa, més i més empreses i entitats s’estan sumant a aquesta iniciativa. Des de REIR creiem que cal innovar i desenvolupar canvis que siguin sostenibles en el temps, que aquestes circumstàncies impactin realment en la digitalització de totes les famílies i joves de Catalunya. Per això seguim ajudant, facilitant i aportant el marc tècnic, legislatiu i estructural que cada entitat i municipi requereixi.

Punts de recollida actius al territori

Vallès Oriental

Entitats col·laboradores

Obra Social La Caixa